Новини

„Дигитализацията е нашата ежедневна мисия”

Андреас Даун, CIO на TBI Bank, участва в годишната конференция „Банките и бизнесът”

Андреас Даун бе поканен сред водещите панелисти на 5-та годишна конференция "Банките и бизнесът", организирана от Икономедиа на 21 ноември.

„Финансовата индустрия има нужда от преосмисляне. Технологиите излизат на преден план и банки като TBI Bank вече адаптират това в удобни и бързи платформи за онлайн кредитиране”, отбеляза той пред банкери и представители на бизнеса.

Фото кредит: Капитал

Главният директор „Информационни технологии” на TBI Bank участва в дискусия по  актуалната тема как иновациите и финтех решенията променят банковия сектор. Като лидер на дигиталната трансформация на Банката, германският IT иноватор  сподели своята визия за трендовете, които задвижват този процес.

„Обществото ни е дигитално от десетилетия”, каза той. „Но какво означава това за нашия банков сектор? За мен дигиталната трансформация налага всичките ни системи да са потребителски ориентирани и наистина да можем да реагираме бързо на изискванията и желанията на клиентите”.

„Дигиталната трансформация не е само технологично предизвикателство”, отбеляза Даун, „но също така предизвикателство за хората в една организация. Започнахме този процес отвътре – с промяна в мисленето на нашия екип, за да сме способни да създаваме продукти, адекватни на променящия се свят около нас.”

Изкуственият интелект, big data и чат ботовете са големите трендове във финтех банковата среда, обуславящи мащабирането на тази трансформация.

„TBI Bank е ясен пример за това, как се променят нещата. Ние имаме много успешен офлайн бизнес, предлагащ на нашите клиенти изключително персонално преживяване при всяко взаимодействие с банката. Но клиентите се променят и търсенето на иновативни дигитални решения нараства.Това е, което правим сега – съвсем скоро, първо в Румъния ще лансираме нов онлайн продукт,  базиран изцяло на дигитален процес. Как това предизвикателство се отразява на  нашия банков бизнес – с намаляване на разходите за обслужване и поддръжка, достъпност отвсякъде и по всяко време, 24/7”, каза още Даун.

На въпроса какво отличава TBI Bank от останалите банки в този процес, той отговори: „Слоганът Next Gen Digital Lender вече е в гените на нашия екип, част от ежедневната ни мисия. TBI Bank би искала да бъде “готина” (cool) компания в представите на своите потребители – компания, която разбира нуждите на своите клиенти, чува какво те й казват, за да може да им даде точния продукт на време, поставя клиента в центъра на своята вселена. Да, това е процес, който изисква време, но е посоката, която ще ни превърне в дигитална банка от следващо поколение.”

TBI Bank бе и партньор на форума „Банките и Бизнесът”, който предоставя възможност на водещите банки в България да се срещнат с представители на различни по мащаб компании с цел да им помогнат в избора на най-подходящите финансови инструменти и постигането на устойчив растеж за бизнеса.

EN TBI офиси