• За теб
  • За твоя бизнес
  • За tbi bank

Как да изкараме пари от YouTube

В съвремения свят има много начини да се печелят пари с много мисъл и идеи, както и воля те да се изложат подходящо, нагледно и достъпно. Един от тези начини е използването на YouTube.

YouTube стартира на 14 февруари 2005 г. Платформата възниква благодарение на невъзможността на един от нейните създатели да изпрати видеоклип до познат. В момента над 1 млрд ползватели посещават  платформата месечно, като тя е средище на видеоклипове с музикална, рекламна, научна, учебна и друга насоченост. Изпълнена е с филми и видео блогове. Статистиката й, показва, че 83 на сто от хората на възраст  между 18 и 44 години я посещават. Популярността си тя дължи не просто на уникалността си, до създаването й подобна платформа  няма, но и на разнообразието, което предлага. Общуването с нея е отдих, информация, свобода на избор.

Как да изкарваме пари от YouTube е резонен въпрос с шест отговора. Нека ги разгледаме.

Можем да започнем да печелим като се присъединим към Партньорската програма на YouTube

За целта е необходимо в продължение на 12 месеца да имаме 4000 часа посещение и 1000 последователи, както и да се присъединим към правилата на Партньорската програма на YouTube, Общите условия на YouTube, правилата за спам в YouTube и Насоките на Общността. Присъдиняването става чрез заявление, което YouTube разглежда в рамките на няколко седмици и дава отговор по имейл. Ако получим отказ, можем да кандитастваме отново след 30 дни, съветът на хората с опит е да прегледаме внимателно изходните си позиции.

С YouTube можем да продаваме продукти и стоки

Дейността се организира през YouTube Studio, чрез което лесно задаваме канала, чрез който ще продаваме. Имаме право да продаваме до 30 стоки, за които недвусмислено задаваме, цена и наличност. За да влезем в YouTube Studio се налага просто  да го изискаме в Google, там трябва да организираме канал и качим видеа с нашите стоки. Набирайки популяност с времето се утвърждаваме като търговци на продукта или продуктите. Ако стоката ни е добра, реално сме излезли на един голям и бързо утвърждаващ се пазар. Възможно е, успехът ни да е даденост още в рамките на първите дни, така че трябва да имаме готовност за разпространение на стоката със създавенто на видеоклипа за нея.

В YouTube можем да работим и печелим, като инфлуенсъри

Едва ли има друга професия, която толкова бързо да заема предни позиции в класациите по доходност, като тази на инфлуенсъра. Посредник на актуално съдържание между фирмите и аудиторията, той все по-често влияе на обществото пряко и косвено със своята активност. По данни на Института за дигитален брандинг вече 59 на сто от взимащите решения в компаниите предпочитат да гледат видео, а не да четат статии и блог постове. Така че ако смятате да печелите с тази професия, време е да се заемете и с нейното приложение в YouTube.

С YouTube можем да работим като маркетьори

За да работим като маркетьори се налага да подберем подходяща стока, като и подходяща партньорска програма. Подобна, например e асоцииращата програма на Amazon. След това, трябва да създадем, нашия YouTube канал, да поставим нашите партньорски връзки и да започнем да получаваме комисионните си.

Лицензирано съдържание в YouTube

Ако сте творец, няма по-лесен начин от този да представите произведението си именно чрез YouTube. Ако то  има траен характер, като песен например, може да го представяте непрекъснато и да набирате одобрения. За да лансирате новите си творчески проекти чрез платформата е достатъчно просто да ги заснемете и качите. Ако имате собствена аудитория, непременно поддържайте  вашата работа чрез YouTube.

Рекламирайте през YouTube

Приходите, генерирани  от реклама от YouTube за 2018 г. са 11,16 млрд. долара. Цифрата е забележителна, и демонстрира недвусмислено колко много може да се печели от канала. Ако сте рекламен специалст, не пропускайте да предлагате на клиентите си тази рекламна позиция. Освен масова реклама, тя носи доходи, с което намалява значително разходите за разпространение на съответната стока или услуга. Договорите за реклама с YouTube съдържат две важни финасови клаузи. Първо, като рекламодатели плащате на YouTube за всеки 1000 показвания на рекламата определена ставка. След това делите приходите от рекламата в съотношение 45:55 във ваша полза.

За да работите  с YouTube е добре, първо да се запознаете с платформата. За да го направите просто въведете в Google „Помощ с YouTube”, след потвърждението, ще попаднете в света на съветите за платформата. Има едно единствено изискване, за да работите с YouTube и то е да имате навършени 18 години.

План-програмата ви, за работа с YouTube, предполага да можете да работите с видеокамера и да можете да извършите монтаж, ако не, просто ще трябва да използвате подобни услуги. Уменията, които ще са ви необходими, са познаване на SEO  оптимизациите в YouTube,  рекламни качества, компютърни знания и способност да изграждате визия. Когато работите с YouTube, може да Ви се наложи да ползвате различни услуги на специалисти. Засега, например, най-модерно е, да се явявате инвеститор на творци, които търсят качествено видеозаснемане и аудиозаписване. За да излезете напред в YouTube и да имате повече последователи, се налага да предлагате високо ниво на качеството на видеото и съдържанието му, затова ако не ви достигат собствените средства, потърсете инвеститор. Не забравяйте, че освен изброеното ви е необходимо и време, а то от своя страна е пари. Затова се въоръжете с търпение и творете.

Избирането на правилна стратегия за работа с YouTube е нова, творческа  и по своето съдържание предизвикателна задача, затова действайте бързо, точно, професионално и със замах. Целта е колкото се може по-качествено и по-достъпно да представите намеренията си пред YouTube аудитарията, така че да започнете да печелите навреме при това с удоволствие.