В съвремения свят има много начини да се печелят пари с много мисъл и идеи, както и воля те да се изложат подходящо, нагледно и достъпно. Един от тези начини е използването на YouTube.
YouTube стартира на 14 февруари 2005 г. Платформата възниква благодарение на невъзможността на един от нейните създатели да изпрати видеоклип до познат. В момента над 1 млрд ползватели посещават платформата месечно, като тя е средище на видеоклипове с музикална, рекламна, научна, учебна и друга насоченост. Изпълнена е с филми и видео блогове. Статистиката й, показва, че 83 на сто от хората на възраст между 18 и 44 години я посещават. Популярността си тя дължи не просто на уникалността си, до създаването й подобна платформа няма, но и на разнообразието, което предлага. Общуването с нея е отдих, информация, свобода на избор.
Как да изкарваме пари от YouTube е резонен въпрос с шест отговора. Нека ги разгледаме.
За целта е необходимо в продължение на 12 месеца да имаме 4000 часа посещение и 1000 последователи, както и да се присъединим към правилата на Партньорската програма на YouTube, Общите условия на YouTube, правилата за спам в YouTube и Насоките на Общността. Присъдиняването става чрез заявление, което YouTube разглежда в рамките на няколко седмици и дава отговор по имейл. Ако получим отказ, можем да кандитастваме отново след 30 дни, съветът на хората с опит е да прегледаме внимателно изходните си позиции.
Дейността се организира през YouTube Studio, чрез което лесно задаваме канала, чрез който ще продаваме. Имаме право да продаваме до 30 стоки, за които недвусмислено задаваме, цена и наличност. За да влезем в YouTube Studio се налага просто да го изискаме в Google, там трябва да организираме канал и качим видеа с нашите стоки. Набирайки популяност с времето се утвърждаваме като търговци на продукта или продуктите. Ако стоката ни е добра, реално сме излезли на един голям и бързо утвърждаващ се пазар. Възможно е, успехът ни да е даденост още в рамките на първите дни, така че трябва да имаме готовност за разпространение на стоката със създавенто на видеоклипа за нея.
Едва ли има друга професия, която толкова бързо да заема предни позиции в класациите по доходност, като тази на инфлуенсъра. Посредник на актуално съдържание между фирмите и аудиторията, той все по-често влияе на обществото пряко и косвено със своята активност. По данни на Института за дигитален брандинг вече 59 на сто от взимащите решения в компаниите предпочитат да гледат видео, а не да четат статии и блог постове. Така че ако смятате да печелите с тази професия, време е да се заемете и с нейното приложение в YouTube.
За да работим като маркетьори се налага да подберем подходяща стока, като и подходяща партньорска програма. Подобна, например e асоцииращата програма на Amazon. След това, трябва да създадем, нашия YouTube канал, да поставим нашите партньорски връзки и да започнем да получаваме комисионните си.
Ако сте творец, няма по-лесен начин от този да представите произведението си именно чрез YouTube. Ако то има траен характер, като песен например, може да го представяте непрекъснато и да набирате одобрения. За да лансирате новите си творчески проекти чрез платформата е достатъчно просто да ги заснемете и качите. Ако имате собствена аудитория, непременно поддържайте вашата работа чрез YouTube.
Приходите, генерирани от реклама от YouTube за 2018 г. са 11,16 млрд. долара. Цифрата е забележителна, и демонстрира недвусмислено колко много може да се печели от канала. Ако сте рекламен специалст, не пропускайте да предлагате на клиентите си тази рекламна позиция. Освен масова реклама, тя носи доходи, с което намалява значително разходите за разпространение на съответната стока или услуга. Договорите за реклама с YouTube съдържат две важни финасови клаузи. Първо, като рекламодатели плащате на YouTube за всеки 1000 показвания на рекламата определена ставка. След това делите приходите от рекламата в съотношение 45:55 във ваша полза.
За да работите с YouTube е добре, първо да се запознаете с платформата. За да го направите просто въведете в Google „Помощ с YouTube”, след потвърждението, ще попаднете в света на съветите за платформата. Има едно единствено изискване, за да работите с YouTube и то е да имате навършени 18 години.
План-програмата ви, за работа с YouTube, предполага да можете да работите с видеокамера и да можете да извършите монтаж, ако не, просто ще трябва да използвате подобни услуги. Уменията, които ще са ви необходими, са познаване на SEO оптимизациите в YouTube, рекламни качества, компютърни знания и способност да изграждате визия. Когато работите с YouTube, може да Ви се наложи да ползвате различни услуги на специалисти. Засега, например, най-модерно е, да се явявате инвеститор на творци, които търсят качествено видеозаснемане и аудиозаписване. За да излезете напред в YouTube и да имате повече последователи, се налага да предлагате високо ниво на качеството на видеото и съдържанието му, затова ако не ви достигат собствените средства, потърсете инвеститор. Не забравяйте, че освен изброеното ви е необходимо и време, а то от своя страна е пари. Затова се въоръжете с търпение и творете.
Избирането на правилна стратегия за работа с YouTube е нова, творческа и по своето съдържание предизвикателна задача, затова действайте бързо, точно, професионално и със замах. Целта е колкото се може по-качествено и по-достъпно да представите намеренията си пред YouTube аудитарията, така че да започнете да печелите навреме при това с удоволствие.