Начало Blogs Преглед на някои от най-икономичните коли по света

Преглед на някои от най-икономичните коли по света

Автомобилите втора употреба у нас винаги са били търсени и продавани повече от новите возила. Последните събития в Украйна и наложените санкции върху Руската икономика се отразиха върху цените на суровия петрол, а от там и на крайните продукти. Дори и след като цените на петрола спаднаха, горивата в България запазиха трайно високите си цени. Покачването на всички видове бензин и дизел предизвика ценови лост върху цялата икономика, но това се отрази и върху обикновения потребител, който предпочита да шофира по-малко и да се насочи към покупката на автомобил с по-нисък разход на гориво.

Според специалисти в сферата на потреблението хората, които нямат високи доходи, е добре да се пренасочат именно към такъв вид автомобили. В България се купуват повече бензинови возила за сметка на дизела, което вероятно се дължи на нарастващите екологични ограничения и тенденции в развитите европейски държави. Тук ще направим кратко резюме на най-икономичните бензинови коли и ще спрем вниманието ви върху моделите втора ръка.

Хонда Insight 2001 г.

Моделът на японския гигант Хонда представи първия хибрид на пазара, който обаче трудно може да се намери в България. Вносът на употребявани автомобили от Европа също няма да помогне в търсенето на модела. Все пак, ако някак достигнете до тази кола, помислете дали инвестицията си заслужава, само защото средният разход се приближава до 4,4 л/ 100 км. Основно предназначен за американския пазар, продажбите на модела рязко намаляха, след като се установи проблем с батерията на хибрида. Въпреки това моделът е в силна конкуренция с друг модел на Хонда, който е сред пионерите на хибридите на пазара.

Шевролет Spark 2016 г.

Това е още една от най-икономичните коли, която трудно се намира на българския и европейския пазар, освен ако не търсите предната модификация от 2010 г. След 2015 г. GM реши да изтегли от стария континент шевролета и за жалост трудно може да намерите тези возила. Моделът е мъничко бижу с еднолитров двигател с три цилиндъра, който се задвижва от турбо бензинова горивна система. Има две версии на модела, като по-малката е 90 кс, а по-голямата – 115 кс. Цената на автомобила като нов в Щатите е около $18000, а употребяваните коли се продават и за $2650.

Тойота Yaris хибрид

Японските машини и технологии винаги са впечатлявали със своята прецизност и дизайн. Тойота е една от най-популярните японски автомобили, а нейните хибридни модификации печелят все по-голям процент пазарна реализация. Yaris побеждава конкуренцията си, въпреки че размерът на купето може да надвишава това на някои други модели с по-голям разход на гориво. Този модел може да гори под 3 л/100 км с помощта на хибридната задвижваща система. При по-ниски скорости в града електромоторът се използва повече, което прави разхода по-малък, характерно за хибридните системи на задвижване.

Toyota Prius

И отново Toyota, която въпреки необикновения и непопулярен дизайн за среден клас автомобили, печели с икономичния си двигател, който харчи само 3,3 л/100 км. Бензиновият двигател на една от най-икономичните коли Toyota Prius съперничи и на дизеловите двигатели, чийто принцип на работа под високо налягане дава нисък разход на гориво. Хибридите вече правят революция в автомобилостроенето, което е подложено на строги мерки по отношение на екологията и намаляване на парниковия ефект от газовете.

Suzuki Ignis 1.2

Suzuki Ignis е SUV, който може да се придвижва не само по автомобилната пътна мрежа, но и извън нея. Този малък офроуд автомобил е с икономичен двигател от 1,2 литра и 90 конски сили. Японският модел в SUV класата е с много нисък разход на бензин – 4,6 л/100 км, а купето все пак може да побере пет пътника. Колата е много маневрена и може да направи радиус на завой от 4,7 метра, а сензорният му дисплей е мултифункционален и позволява на водача да управлява от него телефон, аудио система и видео за задно движение. Чистата бензинова версия на автомобила възлиза на почти 24 000 лв, а хибридната с наименование Dualjet е от 32 490 лв. Размерите на този SUV са подходящи дори за града, където трудно се намират места за паркиране, а комфортът, който колата предлага, е на много добро ниво.

Най-икономичните коли на дизелово гориво

Търсенето на най-икономичните коли сред тези с дизелови двигатели ще започне с автомобил от германския концерн Opel – Astra 1.5 с PSA. Автомобилът е много икономичен, дори и в сравнение с тези с по-големите шасита. Намаленият разход на гориво не е за сметка на мощността и автомобилът притежава мощност от 105 кс. Сравнен с Corsa, разходът на гориво е съвсем малко по-висок (0,2 л/100 км), което прави 3,4 л/100 км. Друг известен конкурент в този клас автомобили Peugeot 308 харчи 3,7 л/100 км, като двигателят и на двата модела е турбодизел с малка разлика в мощността. Друг дизелов двигател, който ще споменем за сравнение е на Volkswagen Golf 2.0 TDI, чийто разход отново е по-висок от този на Astra 1.5 с 0,1 л/100 км.

VW Lupo 3L TDI

Според председателя на управителния съвет на Фолцваген, марката ще се наложи на пазара автомобили в серийно производство, които харчат под 3 на 100. Разходът на този фолцваген е 3,8 л/100 км., но целта не винаги може да оправдае средствата. Инженерите поставиха тесни гуми, с които постигнатият по-нисък коефициент на триене с асфалта стана причина за много по-дългия спирачен път. Купето с много олекотени части не можеше да издържи натоварването и често се повреждаше, както и двигателят, който рядко надхвърляше 30 000 км пробег. Изводът е съвсем ясен – не винаги икономията води до трайни положителни резултати.