Новите технологии внесоха голямо удобство и бързина в много аспекти от живота. Един от тях са кредитните и дебитните карти, с които можеш да плащаш безконтактно на ПОС-терминали, да теглиш пари на банкомат и да пазаруваш онлайн. Те са част от живота ни и ползването им е масово навсякъде по света. Двете най-разпространени платежни мрежи, предоставящи карти са Visa и MasterCard, които заемат около 70% от пазара на кредитни и дебитни карти. И двете компании са със седалище САЩ и без проблем обслужват притежателите си по целия свят, предоставяйки висока сигурност на плащанията.
Много хора мислят, че двете марки са картоиздатели, но това всъщност е дейност, извършвана от банките. Всяка банка решава дали да ползва услугите на Visa или MasterCard и да даде възможност на своите клиенти да се възползват от техните предимства.
Каква е основната функция на корпорациите, които стоят зад известните лога?
Картодържателите нямат пряк контакт с фирмите Visa и MasterCard. Издателите на банкови карти и картовите схеми са в пряко сътрудничество помежду си.
Картови схеми предлагат широк набор от продукти – дебитни карти на физически лица (пример: Gold, Platinum, Standard…), кредитни карти на физическли лица, дебитни карти на юридически лица, предплатени карти. Във всяка банка е въпрос на бизнес решение какви картови продукти ще предлага.
Има ли разлика между Visa и Mastercard?
Дали използваш Visa или MasterCard, на пръв поглед за теб едва ли има значение. Парите ти влизат и излизат по сметката към картата без значение от бранда ѝ. Двете компании обаче често предоставят различни промоционални оферти и предимства чрез трупане на точки след употребата им, които можеш да осребриш или предоставят преференциални условия при плащане към някои търговци и награди от томболи.
Разпространение по региони и държави
Двете марки са почти еднакво разпространени по целия свят, но все пак съществуват места, където е възможно да не се приемат операции с някой бранд. Това е от ключово значение за тези, които отиват там на почивка или искат да правят бизнес с локални бизнес контрагенти. За целта, ако решиш да ползваш своята карта в чужбина, трябва предварително да се осведомиш дали тя се приема на съответното място.
Технологиите, които осигуряват безопасни и бързи електронни разплащания, са основната дейност на Visa и MasterCard. Чрез тях се осъществяват финансови трансакции между контрагентите на пазара от цял свят. За целта те актуализират и подобряват услугите си, за да бъдат по-привлекателни за крайните клиенти и сътрудниците си – банки и търговци. Печалбата на тези брандове се състои именно в начислените такси върху извършените през техните системи разплащания. Поради това те финансират популярни и масови мероприятия, с които печелят известност и доверие.
Промоционални програми и бонуси
Не всички хора са наясно, че различните брандове предлагат промоции, програми и други бонуси на клиентите си. Това всъщност ги различава съществено и крайният потребител може да има финансова полза от избора на Visa или Mastercard. И двете марки работят в сътрудничество с търговски вериги, туроператори, авиокомпании, ресторантьорски вериги и много други бизнес организации. Целта им е да привлекат крайните потребители с различни отстъпки, бонуси, игри с награди, безплатни пътувания, които можеш да получиш от търговеца, ако плащаш с конкретната карта.
Ето някои програми, които предлагат различните брандове (към момента):
Visa или MaterCard да избереш?
Промоциите, които двата бранда предлагат, са периодични и се променят в зависимост от политиката на компаниите. От кои можеш да се възползваш, зависи от продуктите, които предлага банката издател на твоята карта.