Броят на внедрените RPA (софтуерни роботи) в бизнес процесите ни надвиши 150, като с това се доказахме като ранен приемник и лидер във въвеждането на иновации в такъв мащаб. Като challenger банка, започнахме технологичната интерграция през 2015 г. с основната цел да улесним работата на служителите ни и живота на клиентите ни.
Десетки монитори с вградени софтуери предоставят статус и следят различни критични процеси, за да могат съответните ни отдели да реагират незабавно на възникнали проблеми или потенциални рискове както във вътрешни процеси, така и при тези с клиентите ни. Digital Boards мониторите са не просто екрани, които визуализират обобщена информация, а изцяло оперативни екрани. Те индикират за всяко неуспешно плащане на клиент, например, като предоставят мигновено цялата нужна информация за проблема, така че да може да направим незабавна връзка с клиента за разрешаването му.
След интегрирането на RPA в различни дейности, намалихме значително документооборота с повече от 60% спрямо 2022 г. и го сведохме до 19%. Тези автоматизации са пряко свързани с устойчивостта и отговорното корпоративно управление, към което се стремим. Това е и една от основните ESG цели на организацията, чрез които се стремим да отговорим на все по-нарастващите изисквания на регулаторите и обществото по отношение на устойчивостта. Наред с това, чрез софтуерните роботи подобряваме и клиентско преживяване, тъй като когато рутинните процеси се автоматизират, клиентите ни получават по-бързи и ефективни услуги.
Наред с това, чрез софтуерните роботи подобряваме и клиентско преживяване, тъй като когато рутинните процеси се автоматизират, клиентите ни получават по-бързи и ефективни услуги.