Начало Новини Костас Товил за Insider Гърция: Има необслужена ниша на гръцкия финансов пазар, която TBI ще запълни

Костас Товил за Insider Гърция: Има необслужена ниша на гръцкия финансов пазар, която TBI ще запълни

С разширяването на операциите ни на трети основен пазар, ключово постижение за 2021 г., Костас Товил, Мениджър пазари за Гърция, разговарая с Insider за това стратегическо решение, какви продукти и услуги ще са достъпни за гръцките ни партньори и клиенти, както и за цялстоната ни стратегия за 2022 г. Научете повече:

– TBI Bank се определя като финтех банка, лидер в потребителското финансиране, както и на пазара на „Купи сега, плати по-късно“ (BNPL). Какво е съотношението на „финтех“ спрямо „банка“ в стратегията на TBI?

– TBI е challenger банка, която се основава на технологиите, специализирана в кредитиране и алтернативни разплащателни решения, като „Купи сега, плати по-късно“, и заеми с общо предназначение. Ние си сътрудничим с повече от 13 000 търговски партньори и обслужваме нуждите на милиони клиенти на пазарите, на които оперираме. Нашите финансови решения са агностични спрямо използвания канал – било то онлайн, във физически магазин или всяка друга хибридна комбинация.

Искам да поясня, че TBI Bank оперира основно в B2B и B2C сегментите, което означава, че нашата клиентска база се състои както от партньори, така и от крайни клиенти. Поставяме голям фокус върху отношенията си с търговците и способността да им помагаме да продават повече. Освен това нашият процес на присъединяване на търговци, нашите plug and play интеграционни решения за електронни магазини, маркетинг ресурси и непрекъснатата подкрепа на нашите служители и кол център правят TBI Bank доверен партньор. Ние си сътрудничим с всички индустрии, включително мода, подобряване на дома, медицински услуги, употребявани автомобили и мотоциклети.

Наши клиенти също са потребителите на услугите на нашите търговски партньори и ние сме финансов доставчик, който им помага да постигнат целите си, каквито и да са те. Наблягаме на клиентски сегменти, които обикновено са недостатъчно обслужвани от традиционните банки. Недостатъчно обслужван клиент може да бъде някой на млада възраст, който няма кредитен опит и не отговаря на условията за финансиране на покупка. Това означава, че TBI Bank в Гърция може незабавно и прозрачно да включва, оценява и финансира клиенти от 18 години до пенсионна възраст с персонализирани оферти. Можем да направим това по време на тяхното пазаруване, независимо дали искат нов чифт дънки или децата им се нуждаят от брекети. В същото време ние предлагаме на търговците възможността да станат партньори на TBI в рамките на един ден и да увеличат продажбите си, като предлагаме на клиентите алтернативни методи за разплащане вместо само кредитни и дебитни карти или плащане в брой.

– Моля, разяснете по-подробно историята на TBI и профилът ѝ.

– TBI Bank има „phygital“ модел (хибрид между онлайн и физически) в Румъния и България. В Гърция местен екип от професионалисти ще подкрепя нашите партньори и клиенти с иновативни дигитални решения, като „Купи сега, плати по-късно“. Чрез вградени технологии ние сме в състояние да включим и да предложим финансови услуги както на бизнеса, така и на потребителите, и в същото време имаме широка мрежа от банкови клонове и търговски партньори, които действат като точки за обслужване на нашите клиенти. Всички наши продукти могат да се управляват чрез мобилното ни приложение заедно с решения за ежедневно банкиране и плащания. Имаме лиценз и на няколко други европейски пазара, като Германия и Литва. Екипът ни е наистина международен, с 16 различни националности, работещи за TBI, и имаме страхотна организационна култура, в която ежедневно прилагаме нашите ценности да бъдем смели, сърцати и отдадени.

– Каква беше обосновката за влизането на TBI в Гърция, особено сега?

– Няма съмнение, че пазарът в Гърция има огромен потенциал. На първо място, икономиката расте бързо. Това означава, че бизнесите, които са наши основни клиенти, ще се нуждаят от нашите услуги. Търговците са главният ни фокус, ние даваме възможност на електронната търговия, обикновените магазини, дори доставчиците на услуги, като зъболекари, да продават повече с нашето BNPL решение. Нашият анализ показа, че въпреки че търговията, и особено електронната търговия, отбеляза значително увеличение, изживяването и опциите, достъпни за клиентите на електронни магазини и физически такива, се ограничават само до карти и плащане в брой. В същото време кредитната карта като инструмент за финансиране на покупки намалява както по брой, така и по популярност, особено сред по-младите хора, а на пазара има свободна ниша, която TBI Bank иска да обслужи. И накрая, и също така много важен момент, имаше бърза дигитализация от държавните институции и това помага на банки, които са основно дигитални като нас, да работят по-гладко и ефективно, предлагайки на гръцките клиенти много по-добро банково изживяване.

– Какви продукти предлагате на гръцките потребители и коя е целевата ви група?

– Ще започнем с предлагането на краткосрочни и дългосрочни разплащателми планове посредством решениетп „Купи сега, плати по-късно“ във всички индустрии, било то на покупки с висок обем и ниска стойност във вертикали като мода и козметика, или на покупки с по-висока стойност в индустрии като подобряване на дома, мебели, електроника, медицински услуги и т.н. След няколко месеца ще пуснем нашите заеми с общо предназначение, а след това в началото на есента ще представим нашето мобилно приложение, което ще подпомага ежедневното банкиране на клиентите.

– Какви са финансовите показатели и целите на TBI Bank за присъствието й на гръцкия пазар?

– Нашите неодитирани резултати за 2021 г. показват, че TBI Bank е достигнала 710 милиона евро активи под управление, рекордни 29,7 милиона евро нетна печалба и 19,8% възвръщаемост на средния собствен капитал. Тези цифри поставят банката сред най-печелившите в Югоизточна Европа и са истинско доказателство за способността ни да финансираме нуждите на нашите клиенти и да продължим да инвестираме в технологии и решения, които добавят стойност.

– Конкуренцията между финтех компаниите и традиционните банки накара последните да твърдят, че финтех играчите нямат отношения, базирани на лоялност със своите клиенти. Освен това, че нямат конкурентен бизнес модел или печеливша продуктово портфолио. Какво е Вашето мнение и пред какви предизвикателства са изправени финтех компаниите?

Успехът на големите финтех компании е неоспорим, те привлякоха милиони клиенти, като предлагат по-добро и по-бързо обслужване, клиентско изживяване и финансови условия от традиционните банки. Също така, лоялност подлежи на интерпретация. Когато става въпрос за финанси, клиентите имат ежедневни нужди и без съмнение ще сменят приложението, което използват, ще направят плащане или ще финансират покупката си, водени от това какво им е удобно, без да мислят за лоялност. Традиционните банки използват като образец финтех компаниите що се отнася до удобство и клиентско изживяване, но предизвикателствата, пред които са изправени тези банки, е техният многослоен процес на взимане на решения, който влияе на времето за доставка, наследените системи и разбира се разпределението на ресурсите.

Що се отнася до рентабилността, вярвам, че големите финтех компании са инвестирали много в разширяването на пазара, технологиите и маркетинга, всички те оказват влияние върху крайния резултат, но тъй като добавят нови продукти към своите предложения, те ще успеят да обърнат играта. Разбира се, има много финтех компании и стартиращи фирми, които поради липсата на мащаб или добър бизнес модел в крайна сметка ще избледнеят.

Прочети още

Виж всички