2020 накратко

06.01.2021    Share +

2020 накратко

„Какво, по дяволите, се случи през последните 12 месеца?“, е въпрос, който много от вас вероятно си задават. Да, ние също се питаме. И ето го нашият отговор поне за това, какво се случи с TBI през 2020 г. Добра или лоша, годината имаше своите силни моменти. Беше трудна и различна, дори и за различна банка като нашата. Имахме много планове, трябваше да ги променяме в движение, но се адаптирахме спрямо предизвикателствата. Не можем да кажем, че не сме били засегнати от безпрецедентните времена, които настанаха, но за пореден път се доказахме като устойчив екип, който винаги поставя своите клиенти на първо място. Нямаме търпение да ви разкажем повече, както и да открехнем леко вратата към нашите планове за 2021 г. Ами, да започваме!

 

Какво постигнахме

 

Голямата картина

Ако си спомняте, миналата година по същото време говорихме за нашите планове за 2020 г. За това, че искахме да стартираме нашето мобилно приложение, да предложим повече услуги на нашите търговски партньори, да поставим клиентите в центъра на една вселена от дигитални услуги и да стъпим на нови пазари в ЕС? Освен последното, всичко друго се случи. Никак не е зле предвид особената година, нали? През 2020 г. въпреки общия спад на доверието на потребителите, видяхме значителен ръст на клиентите в нашите онлайн канали. В крайна сметка отново достигнахме еталона от над 1 милион кандидатствания за кредит в България и Румъния, в съответствие с очакванията ни преди пандемията. Тази цифра не само означава, че сме сред шампионите по кредитиране в Югоизточна Европа, но можем шумно и с гордост да заявим, че всеки 5-ти българин се е доверил на нашите услуги. Освен това през април заехме първо място по отношение на ефективност и рентабилност в категория банки в класацията К 10 на Капитал. И тъй като за нас е важно  клиентите ни бързо и лесно да се ориентират кои спрямо техните нужди са най-подходящите продукти и услуги на TBI,  представихме новата ни бранд структура. Също така трансформирахме нашия Call Center като от стандартен канал за обслужване на клиенти той се превърна в мощен център за продажби. И ето, че стигнахме до една от най-съществените части от големия ни пъзел - екипът на TBI. Изключителните резултати, които постигнахме през тази странна година, отново доказаха, че всички споделяме еднакво силните ни ценности, чрез които нашата компания (и самите ние) се развива. И искаме да ги споделим и с вас: Ние сме смели, сърцати и работим със страст (или поне така мислим;)) и с удоволствие ще ви го доказваме всеки ден! А ето я и черешката на тортата: символът на тези ценности е нашият уникален Tibi, смел еднорог с бунтaрска душа.

Предизвикателството

Да си обграден със страхотни хора носи само позитиви – същото важи и за бизнеса, особено в трудни моменти. За щастие, в нашия екип имаме много умни и прагматични хора, които усетиха приближаващата опасност достатъчно рано, благодарение на което бързо създадохме и внедрихме стратегически подход спрямо ситуацията. Той се основава на четири основни стълба: оптимизация на разходите, управление на ликвидността, както и осигуряване безопасността на нашите екипи и клиенти. В рамките на дни инсталирахме предпазни прегради, осигурихме маски на всички служители в България и Румъния, както и започнахме да дезинфекцираме нашите офиси няколко пъти седмично. Стигнахме до там, че поставихме дезинфекциращи рамки на входовете на двете ни централни сгради в София и Букурещ.

Макар голяма част от нас да се преместихме да работим от вкъщи, нашият екип не спря нито за минута да обслужва клиентите ни. Успяхме да организираме он-лайн и нашите редовни town-hall и стратегически срещи с целия екип – защото, нека си признаем, всеки силен екип трябва да расте и прекарва време заедно, пък било то и във виртуална среда.

 

Нови продукти и услуги с фокус към клиента 


Ако сте проследили нашия Wrap-up през годините, със сигурност знаете историята на мобилното ни приложение. Бяхме толкова решени да го направим по възможно най-добрия начин, че ни отне малко повече време от планираното. Е, барабани, моля, то вече е тук! Засега нашите най-отдадени клиенти могат да се възползват от неговите функции и изглежда доста им харесва (4.7 рейтинг в AppStore си е сериозна летва за достигане). Съвсем скоро приложението  ще бъде достъпно и за масова аудитория. Накратко – развитието на нашето мобилно приложение се движи по план. 2020-а ни предизвика и да преосмислим някои от продуктите, които предлагаме. Така например в Румъния стартирахме TBI DUO – кредит, насочен към клиенти, които - независимо от причината - нямат право да получат финансиране и могат да вземат заем благодарение на свой близък съдлъжник (родител, съпруг/а и т.н.). Това е поредното доказателство, че следваме своята мисия да бъдем точния партньор на своите клиенти и в рамките на седмици хиляди нови клиенти ни се довериха, кандидатствайки за този продукт. В допълнение, и на двата ни пазара - в България и Румъния – в нашето продуктвото портфолио влязоха предложения за безлихвени кредити за съответен период от време, които в момента са необходими повече от всякога. Да не забравяме и нашата много специална карта TBI NEON, която е безплатна дебитна карта в изключителен неонов цвят. Наскоро тя бе призната от медиите като един от продуктите с най-добри условия на пазара.

Силни партньорства

Последните месеци ни накараха да осъзнаем колко е важно да изграждаме дълготрайни взаимоотношения. В TBI Bank си партнираме с хиляди компании и се радваме, че заедно споделяме добри или трудни времена. Спомагаме за кредитирането на мястото на закупуване и увеличаваме продажбите на повече от 10 000 търговски обекта – както на големи (eMAg, Altex, Flanco, Tehnomarket, Technopolis, Zora), така и на малки и средни (Studio Moderna, Dr. Leahu, Oney). Заедно предоставяме на нашите общи клиенти ново и по-добро решение. Що се отнася до техническите процеси, работим с партньори от световна величина като лидерите в дигитализацията FintechOS, Provenir, ONFIDO и много, много други. По отношение останалите банкови процеси, през януари 2020 г. (което сякаш бе преди десетилетие, нали) бяхме първата банка в цяла Югоизточна Европа, която се присъедини към SEPA Instant, позволяваща парични преводи в реално време между базирани в ЕС банки. Направихме го в партньорство с централната банка на Литва, една от движещите сили на fintech иновациите в Европа. И все пак, може и да работим с някои от най-страхотните компании в света, но най-силните ни партньори си остават нашите клиенти. На тях и на компаниите до нас - благодарим, че ни се доверихте!

 

Не спряхме да говорим

Когато в света все още бе налице „старото нормално“, професионалистите от нашия екип бяха сред водещите презентатори и гости на различни събития и конференции в цяла Европа. Започнахме със силен старт през януари 2020 г. с представянето нашата история и успехи на MPE конференцията в Берлин - най-голямото събитие за merchant payments в Европа. Но след това всичко бе замразено. Е, това не ни попречи да говорим. Просто разменихме сцената на живо с виртуалния подиум. Получихме отразяване в международни медии от САЩ до Великобритания. И сме щастливи, че нашата общност, с която взаимодействаме от години се разраства като все повече хора от всички краища на Земята се интересуват от това, което правим - и как го правим! Най-добрият пример за това е фактът, че нашите последователи в LinkedIn се удвоиха само за една година. TBI Bank бе класирана на първо място в категорията Innovative employer branding на наградите на B2B медия, а нашите колеги бяха признати за най-активните в LinkedIn сред банките в цяла Югоизточна Европа. В крайна сметка, не можем да спрем да говорим, когато нашата история е така харесвана, нали? ;)

 

Продължихме да помагаме

В година на извънредни обстоятелства и предизвикателства за всички, ние от TBI се опитахме да дадем своя принос за подпомагане на обществото, в което живеем. От засаждането на дървета от наши колеги, до предоставяне на дарения за покриване на неочакваните медицински нужди на здравните системи в България и Румъния, през закупуване на книги от колеги за подарък на деца в неравностойно положение или подкрепата на българската коледна благотворителна инициатива и майките на деца с увреждания, ние вярваме, че успяхме да помогнем поне малко. И разбира се, ще продължим да правим това и занапред.

 

Къде не се справихме

Би било евтино оправдание просто да обвиним пандемията за всички неща, които не успяхме да направим през 2020 г., а и всъщност свършихме добра работа, като се адаптирахме и приоритизирахме какво е необходимо да се свърши най-напред. Първоначално проектът за ребрандиране на нашите офиси в цяла България и Румъния бе замразен, а по-късно бе рестартиран, но тръгна с много по-ниски темпове (не, че и преди това не беше доста бавен). Нашият phygital модел – хибрид между он- и офлайн канали – е зависим от осигуряването на удобни за клиентите локации, и знаем, че можем да направим повече, за да ги оптимизираме. От дигитална страна нашият екип „Финансиране“  (или както го наричат - нашата „Команда“) искаше да възпроизведе успешната ни румънска платформа за онлайн депозити и в България. Но и този проект остана за 2021 г., тъй като трябваше да се приоритетизират други и необходимите ресурси бяха насочени към тях. На път бе да се случи и един проект за придобиване, по който нашият екип отдели известно време. Това щеше да ни позволи да влезем в нов сегмент на кредитиране и да предложим на нашите клиенти по-широки продуктови възможности, но за да не забавяме други по-стратегически проекти, решихме да го спрем и да се съсредоточим върху още по-доброто развитие на нашите вече успешно наложили се бизнес линии.

И накрая, не успяхме да организираме подходящото супер коледно парти за всички колеги, което те напълно заслужават (имаше няколко легендарни такива през годините), но тук вече спокойно можем да обвиним пандемията, защото провеждането на безопасно събитие беше невъзможно, но, хей, скоро и това ще свърши и тогава ще се забавляваме както през 2019-а ;)

 

Нашите планове

Нека го кажем така - част от екипа на TBI работи усилено по време на коледните празници, за да реализира редица смели идеи в името на нашите клиенти. Не можем да ви издадем  повече, но няма и да ви разочароваме. Това, което можем да разкрием, е, че през 2021 г. ще се фокусираме върху усъвършенстването и добавянето на нови функции за нашето супер мобилно приложение. Това ще подобри значително потребителското изживяване за нашите български клиенти, защото винаги нашата цел е да правим всичко в името на удобството на нашите клиенти. И какво е по-добро от това да разполагат с много функционалности, държейки ги в дланта си. Нашите любими спестовни клиенти в България Румъния и Германия също ще бъдат изненадани от нови продукти и услуги, а търговските ни партньори и общите ни клиенти ще получават все повече услуги, съобразени с изцяло техните нужди-  като за начало: цялостен пакет за кредитиране на малки покупки. Естествено, ще продължим и да търсим най-добрите таланти в България, Румъния, Украйна и, честно казано, навсякъде по света (вече сме екип, съставен от 15 националности, а дори имаме колега, който, вярвате или не, работи от Австралия). Работата от вкъщи (извинете, отвсякъде) ще продължи да е водеща, същото важи и за hot-desk политиката в нашите централни офиси. О, да, да не забравим! Планираме да навлезем на поне още един нов европейски пазар, така че останете на линия, защото има какво да ви разкажем и през новата година.

-

Ами, това беше 2020-а за нас в TBI. Пожелаваме ви да бъдете здрави през 2021 и помнете добрата новина: 2020 приключи. ;)

Контакти

Център за обслужване на клиенти
0700 17 571 / *8242

Работно време:
Понеделник - Петък | 08:00 - 20:00 

Събота - Неделя | 10:00 - 18:00 

 

Офис мрежа

Централен офис

1421 София, България,
ул. Димитър Хаджикоцев 52-54

Искаш ли да плащаш кредита си бързо и без такси?
Изтегли приложението TBI Bank App и се възползвай от услугите ни когато и от където пожелаеш.