Армен Матевосян за „24 часа“: Всеки пети българин избира TBI Bank

03.10.2020    Share +

Армен Матевосян за „24 часа“: Всеки пети българин избира TBI Bank

Изборът на кредит може да се окаже предизвикателство, нали така? Поради тази причина, Армен Матевосян – нашият главен търговски директор, бе поканен от „24 часа“, за да ви помогне да вземате информирани решения като даде повече информация за нашите кредитни продукти. В интервю за медията той сподели повече за новата ни специална оферта, както и личната си история, която е наистина впечатляваща. Вижте сами:

 

Г-н Матевосян, бихте ли ни разказали малко повече за кредитните продукти на TBI Bank?

TBI Bank е надежден и отговорен кредитор. Това е причината да е предпочитаната банка за всеки пети българин по отношение на потребителските кредити – независимо дали в брой или стокови. Ние предлагаме финансова свобода и помагаме на клиентите ни да сбъдват мечтите си. Правим го през уникален модел, който наричаме “phygital” – от английските думи за физически и дигитален. С други думи, ние имаме развита клонова мрежа, но и много възможности за онлайн кредитиране и през смартфон. Нашите стокови кредити се предлагат във всички големи търговски вериги за електроника. Партнираме си с мрежа от над 4 хиляди малки и средни магазини в цялата страна. На тях помагаме да продават повече, а на крайните потребители – да могат да си позволят желаните стоки и услуги на момента.

 

TBI Bank има ново предложение за потребителски кредити. Какво е то? 

Много е просто. Знаем, че някои от клиентите ни понякога имат нужда от средства краткосрочно. Затова всеки потребител може да вземе кредит от нас, както го прави и по принцип. Ако обаче в рамките на 30 дни промени мнението или плановете си, може да върне това, което е получил, без да заплаща каквито и да е лихви или такси. Това предложение е достъпно и за настоящи, и за нови клиенти. Ако те решат, че имат нужда от финансиране за по-дълъг период, отново няма проблем – с удоволствие ще съдействаме.

 

Каква е разликата с обикновен краткосрочен кредит?

Разликата е, че кредитите от TBI Bank предлагат комбинация от удобство за клиентите, финансова гъвкавост и високо качество на услугата. В турбулентни времена като днешните това е изключително важно. Стандартната банка с удоволствие ще даде чадър на клиента си, когато слънцето блести, но ще си го поиска обратно, когато започне бурята. В TBI Bank се опитваме да не сме обикновена банка – искаме да сме до нашите клиенти и да им даваме възможност да сбъдват мечтите си, но да сме до тях и когато се изправят пред предизвикателства. Именно това е причината всеки пети българин да избира TBI Bank. *

 

Как могат клиентите ви да кандидатстват за специалните условия?

Като всеки продукт, който разработваме, и този е изключително достъпен чрез различни канали. До края на 2020 г. клиентите ни могат да кандидатстват за него на сайта на TBI Bank, в нашата клонова мрежа, през call центъра ни, мобилното ни приложение, при нашите консултанти в някои от големите търговски вериги за електроника. Сумата, за която могат да кандидатстват, е до 10 000 лева. Лансирахме продукта преди няколко месеца, нашият екип забелязва огромен интерес и много позитивни реакции от потребителите. Очевидно те виждат стойността на кредит, при който връщаш толкова, колкото взимаш в рамките на месец – в днешните предизвикателни времена това е доста дълъг период от време.

 

Кредитният пазар е конкурентен и потребителите трябва да избират между сходни продукти. Кои фактори е важно да вземат предвид?

Скорост, удобство, гъвкавост и качество на услугите – това са ключовите фактори, които определят успеха на всеки бизнес. Традиционно TBI Bank е силна във всички тези аспекти. Благодарение на това нашата позиция на пазара е по-силна от всякога.

 

Видяхме новата ви телевизионна реклама. Каква е историята ѝ и какво е посланието към вашите потребители?

В новата реалност нашите потребители се изправят пред редица предизвикателства и голяма несигурност. Но успехът на всеки един от нас зависи от оптимистичния поглед към бъдещето. Трябва да опитаме, може и да не успеем, но някой ден и това ще стане. Всичко започва с един опит – това е важното. В нашата реклама се стараем да кажем точно това на нашите потребители – че не трябва да поставят ограничения пред бъдещето си, защото ако чувстват несигурност, ние като техен партньор ще бъдем до тях и ще им помогнем. Ако плановете им се променят, могат да върнат точно толкова, колкото са взели в период от 30 дни, без да плащат никакви допълнителни лихви и такси. Този семпъл и удобен продукт, както и начинът, по който го рекламираме, казва на потребителите ни, че днес TBI Bank ги подкрепя повече от всякога.

 

COVID-19 засегна почти всеки бизнес на глобално ниво. Как се отрази пандемията на TBI Bank и плановете ѝ?

Ситуацията е толкова безпрецедентна, че дори водещи икономисти не смеят да правят прецизни прогнози. Разбира се, бяхме засегнати. Разбира се, трябваше да адаптираме плановете си, но не спряхме да обслужваме клиентите си дори за 1 час. Това беше най-важното. Спомнете си историята с времето и чадъра – метафората е валидна и в този случай. Лично аз не пропуснах нито един ден в офиса. Но колегите ни, които работят с клиентите, са истинските герои. Въпреки голямата несигурност нашият екип продажби, call центърът и служителите в клоновата мрежа доказаха, че качеството на услугите към нашите клиенти е приоритет дори в най-трудните моменти на изолация. Сигурен съм, че заедно ще се справим с всички предизвикателства и се надявам България да преодолее кризата възможно най-лесно.

 

Работили сте на много пазари. Има ли каква е разликата в навиците за вземане на кредит при българите и другите европейци?

В сравнение с много други европейци българите са много внимателни и отговорни, когато решат да вземат кредит. Да, определена част от населението е готова да изтегли пари, без да мисли за последствията – аз наричам това екстремната консуматорска демонстрация. Но такива хора има във всички страни. В България те са малцинство. TBI Bank оперира и в Румъния и сравнявайки навиците със съседите ни, българите са може би по-дисциплинирани, когато става въпрос за крайни срокове. Друга лека разлика е, че са по-малко заинтересовани от луксозни стоки. Но това, което и двете нации оценяват, са качеството на услугите и лоялните взаимоотношения между банката и потребителя. Щастливи сме да предоставим и двете както в България, така и в Румъния.

 

Лично вие имате доста интересен профил. Чувствате се повече арменец или грузинец?

Аз съм грузинец с арменски корени. Моите предци са намерили втори дом в Грузия, когато е трябвало да напуснат домовете си като бежанци по време на Първата световна война. Грузия е страната, в която съм роден и към която съм привързан. Междувременно съм отгледан в традиционно арменско семейство и заедно със съпругата ми се опитваме да предадем арменските традиции в бъдещето с нашите три прекрасни деца. Много е важно да гледаме към бъдещето, но да не забравяме миналото и да се гордеем с прадедите си.

 

Живеете в България от близо 2 години. Как ви се струва страната?

Работил съм в много държави и никъде не съм чувствал такъв комфорт и топлина като в България. Трудно е да обясня защо, но не се чувствам в различна среда, когато съм тук. Българите и арменците имаме толкова много прилики в традициите, манталитета. Не трябва да забравяме, че и двете ни нации са преминали през трудно, често трагично, но същевременно героично минало – това е нещо, което винаги ще обединява нациите ни.

 

Какъв професионален съвет бихте дали на хората, когато обмислят да вземат кредит?

Вземайте кредит тогава, когато сте сигурни, че ще имате възможност да го изплатите. Не вземайте, ако месечните вноски са прекалено тежки за вашия бюджет. Когато взимате кредит, изберете уважаван кредитор, за предпочитане - банкова институция. Избягвайте да купувате на кредит неща, от които нямате нужда, опитвайте се да бъдете разумни в решенията си. Приоритизирайте благосъстоянието на вашето семейство, качеството на живот и образование на децата си пред бързи и импулсивни консуматорски нужди.

 

--------------

* Споменатите статистически данни са изготвени въз основа сведения, предоставени от Националния статистически институт за работещите на възраст между 25 и над 65 години за периода 2012-2019 г.

 

Контакти

Център за обслужване на клиенти
0700 17 571 / *8242

Работно време:
Понеделник - Петък | 08:00 - 20:00 

Събота - Неделя | 10:00 - 18:00 

 

Офис мрежа

Централен офис

1421 София, България,
ул. Димитър Хаджикоцев 52-54