Оставаме близо до клиентите си: Гергана Стайкова пред вестник „Стандарт“

19.11.2018    Share +

Оставаме близо до клиентите си: Гергана Стайкова пред вестник „Стандарт“

Защо тегленето на кредит всъщност е нещо повече - едно естествено взаимодействие с клиентите ни - и как в TBI Bank работим в полза на партньорите ни?

Гергана Стайкова, старши вицепрезидент „Кредитиране и дистрибуция“, споделя тайни от кухнята на бизнеса в интервю във вестник „Стандарт“.

Гери разказва за различните нови подходи, по които банката работи, за да улесни отдаването на кредити. Тя спомена и какви са навиците на българите по отношение на кредитирането.  Ако се интересувате от дигитализацията, оптиматизираща процесите, които обикновено отнемат дни, както и от ексклузивните услуги, които предлагаме за развитието на бизнеса на партньорите ни, четете надолу!

Г-жо Стайкова, как се е промени TBI Bank след придобиването от 4finance?

Дори преди сделката с 4finance TBI беше установена институция със значително присъствие в България през последните 15 години. Банката е изградила силно име и тук и в Румъния, предлагайки удобни и гъвкави услуги. Така е изградена и голяма база от клиенти. Kлючовата промяна, внесена от 4finance като глобален лидер в потребителското кредитиране, е фокусът върху дигитализацията. Той добавя още една ниша към основния ни бизнес. Когато говорим за дигитализация, повечето хора си представят модерни банки без физически клонове. Това не е в основата на нашата стратегия. Основният ни бизнес остава офлайн кредитоотдаването. В този смисъл оставаме близо до клиентите и продължаваме да ги обслужваме по най-добрия начин.

Какво тогава ще добави дигитализацията за клиентите на TBI Bank?

Внедряваме различни нови начини, по които да ги обслужваме. Една от причините е, че нашето портфолио включва клиенти от ранни "милениъли" (от англ. millennials) до пенсионери – и ние предлагаме достъп до финансиране на всички тях. Те имат различни предпочитания, когато говорим за каналите за връзка с нас. Някои искат да посетят клон и лично да разговарят с представител на банката. Други биха се обадили в колцентъра, докато трети ще използват мобилното ни приложение. Имаме и клиенти, които предпочитат Вайбър. Интегрираме всички тези канали в нашето приложение и клиентът сам избира как да общува с нас.

Тъй като говорим за кредитиране, за какво хората в България вземат кредити?

Хората теглят кредити по различни причини. От това зависи и техният избор  на банка и конкретен продукт. Нашите предложения са краткосрочни – сравнително малка сума, която покрива ежедневните нужди на клиентите ни. Ако например е време да се подсигурят дърва за огрев или ученически пособия, това може да излезе скъпо, ако се избере неподходящият продукт. TBI Bank прави подобни покупки достъпни. Нашите продукти за финансиране на покупки и кредитиране в брой са направени така, че да обслужват основните нужди на клиента, за да може той да управлява финансовия си живот по-добре.

Излиза, че крайната ви цел е да отговорите на начина на живот на клиентите?

Разбира се – адаптирането към начина на живот на клиентите ни чрез гъвкави продукти с разумни лихви е ключово за нашия бизнес. Ние държим да сме близо до клиентите. Редовно посещавам клонове на банката из страната, за да се срещна с тях. Много от тях са с нас от години и вече дори не говорим за кредитиране. Със своята гъвкавост и ефективност, продуктите и услугите ни стават неразделна част от живота им. Те теглят кредит, за да покрият ежедневни разходи. Други банки вероятно дори не биха ги финансирали. Ако се замислим, ние не говорим за дългосрочен ангажиращ кредит, който теглиш сега и трябва да покриеш през следващите пет години. Това е по-скоро естествено взаимодействие предвид ежедневните нужди на клиента.

Какви са начините да се улесни вземането на кредит?

Когато искаш да вземеш пари назаем от банка, разглеждаш различни оферти, за да сравниш предложенията. Заявяваш съответната сума, която искаш да получиш, след което трябва да представиш нужните документи. В зависимост от това до колко са автоматизирани процесите на банката, одобрението може да отнеме между 15 и 20 минути. Този сценарий обаче е рядкост. На повечето банки вероятно ще отнеме ден-два, за да дадат отговор. И при всички положения обаче клиентът ще трябва да кандидатства. В нашия случай клиенти, които вече поне веднъж са кандидатствали за кредит, ще знаят каква е максималната сума, която могат да изтеглят. Дори не им се налага да кандидатстват наново – в момента, в който решат, че имат нужда от пари, те трябва само да кажат „да“ и сумата ще се преведе по сметката им.

Какво е водещо при стоковото кредитиране?  

Наричаме го „бизнес към бизнес“ (от англ. business to business). Ако при отдаването на кеш клиентът е крайният потребител, при стоковото кредитиране имаме и друг клиент – продавачът, партньорът ни, който също търси повече продажби. В момента разработваме редица решения, които ще облагодетелстват както крайния потребител, така и партньорите ни, развивайки техния бизнес. Има сектори, в които всеки е навлязъл – бяла техника, обзавеждане, строителство и други. Но има и специфични сектори, като стоматологията, които са интересни за нас и все още не са заети от други банки. Именно заради това хората биха отишли да се консултират със зъболекаря и банката поотделно, когато искат нов зъбен имплант например. Ако обаче TBI Bank е партньор с даден зъболекар, това не би било нужно, тъй като клиентът ще може да кандидатства за заем по зъболекарските услуги директно в кабинета на доктора. Разбира се, нашата услуга е създадена така, че да не е в ущърб на партньорите ни – не бихме могли да очакваме докторите да играят ролята на кредитни консултанти. Целта ни е да изградим двупосочни взаимноизгодни отношения.

В заключение какво бихте посъветвали хората, когато обмислят да вземат кредит?

Има три важни момента. Първият е датата на падежа: обърнете внимание да не изберете дата, която е преди датата на получаване на заплата. Това ще предизвика ненужен стрес. Второто е застраховката, разбира се. Това помага значително, защото човек не знае какво може да се случи. Чрез наш партньор ние предлагаме много продукти, които помагат при непредвидена ситуация като например протекция в случай на прекратяване на работен договор. Има случаи, в които целият кредит се покрива, без да се тревожи клиентът. Третият момент е убеждението, че може да изтеглиш кредит и да не го платиш. Трябва да разберем, че има Централен кредитен регистър, където поведението при погасяване на кредити се следи. Никой не би искал да попадне в ситуация, където никой не би му отпуснал кредит, защото той не е изплатил друг.

Контакти

Център за обслужване на клиенти
0700 17 571 / *8242

Работно време:
Понеделник - Петък | 08:00 - 20:00 

Събота - Неделя | 10:00 - 18:00 

 

Офис мрежа

Централен офис

1421 София, България,
ул. Димитър Хаджикоцев 52-54