Костас Товил за CNN Greece: Искаме да бъдем там където и когато клиентът има нужда от нас.

29.12.2021    Share +

Костас Товил за CNN Greece: Искаме да бъдем там където и когато клиентът има нужда от нас.

Стъпването в третия ни основен пазар - Гърция, несъмнено е едно от ключовите ни постижения през 2021. Какви решения ще предоставим там и какви са следващите ни стъпки сподели Костас Товил, старши вицепрезидент пред CNN Greece. Вижте сами:

 

Какво точно прави TBI Bank и как ще се приложи това на гръцкия пазар?

TBI Bank е една от най-бързо развиващите се финансови институции в Югоизточна Европа с основна дейност в Румъния и България. В основата си ние сме банка, партньор за пазаруване и финансов помощник за нашите клиенти, независимо дали са търговци или потребители. Нашето алтернативно решение за плащане подпомага търговците в увеличаването на техните продажби и клиенти. Доказателство за успеха на нашия модел са 13 000 търговци и клиентското портфолио от 2 милиона клиенти, които са използвали нашите финансови продукти. Конкретно от страна на търговците повече от 95% от нашите партньорства са с малки и средни предприятия в ритейл сектора и тук освен по-традиционните индустрии като електроника и технологии, мебели и автомобили втора употреба, ние също си сътрудничим с други вертикали като мода, козметика и красота, както и медицински услуги и подобряване на дома.

 

Така че нашата цел е да повторим успешния си модел и на гръцкия пазар, където се стремим да установим партньорства с хиляди малки и средни предприятия и да предложим нашето алтернативно решение за плащане на техните клиенти. Разбираме, че след няколко години на рецесия секторът на МСП за търговия на дребно е недостатъчно обслужван и че финансовите услуги, които ги подкрепят да увеличат продажбите си в своя физически и онлайн магазин, са необходими и очаквани. По същия начин, ние се стремим да предложим на поколението потребители, ориентирано към дигитални технологии, достъпно, незабавно, прозрачно и напълно дигитално финансиране от техните мобилни устройства, достъпно 24/7 или вградено при check out на търговеца директно чрез нашето приложение и уебсайт. По този начин планираме да укрепим позицията си като лидер в сегмента на „Купи сега, плати по-късно“ в региона.

 

Как работи моделът „Купи сега, плати по-късно“? Каква е разликата например при безлихвените вноски с кредитна карта?

Репението „Купи сега, плати по-късно“ дава възможността за разделяне на плащането на покупка за определен период – било то за чифт дънки, кола, подобрение на дома или дори зъбен имплант. Също така, „Купи сега, плати по-късно“ е вградено финансиране при плащането на търговеца, така че когато клиент, независимо от основното си банково взаимоотношение, може да раздели разходите за покупката си моментално с 0% лихва или малка такса на месец в зависимост от периода на финансирането. Така че по същество „Купи сега, плати по-късно“ е финансиране при поискване без прикрепени условия, скрити такси, лихви и т.н. Разликата спрямо кредитната карта е, че потребителят първо трябва да придобие пластиката и след това да пазарува на вноски, добавяйки време и неудобство в потребителското преживяване. Освен това кредитните карти работят на по-сложна основа, например ако клиент пропусне плащане или плати по-малка сума се прилагат лихви. Нека също така да не забравяме, че делът на кредитните карти от общото население е малък и ако прибавим милениалите, този дял е значително по-малък и че в много случаи „Купи сега, плати по-късно“ дава възможност за покупка на вноски с дебитна карта.

 

Какви са вашите цели за първата година от дейността ви в Гърция?

Ще започнем с представянето на „Купи сега, плати по-късно“ във физически и онлайн магазини. Нашето решение за електронна търговия е буквално plug and play, тъй като имаме добавки за всички основни платформи, които преобладават на пазара, давайки възможност на МСП да предлагат вноски при плащане, без да инвестират време и пари. За физически магазини нашето решение също е безпроблемно и всички търговци могат да получат достъп до нашата платформа за минути. След внедряването на „Купи сега, плати по-късно“ ще представим на пазара и традиционни заеми, които ще бъдат предоставени на гръцките потребители без да е необходимо да имат разплащателна сметка в TBI, отново напълно дигитално и незабавно ще осигурим финансиране във всяка сметка, която притежават в която и да е друга гръцка финансова институция. През втората половина на 2022 г. ще представим на гръцкия пазар нашето мобилно приложение, което дава възможност на клиентите да управляват своите заеми, да извършват презареждане, както и плащания. Тогава в началото на 2023 г. нашата „Купи сега, плати по-късно“ карта ще излезе на пазара, тя ще позволи на клиентите да пазаруват на 3 безплатни вноски в партньорската мрежа или дори от 6 до 12 месеца, ако решат да го направят. NEON е предназначен за потребителския сегмент от по-младото поколение, който използва мобилния телефон като основен елемент от техния начин на живот.

 

Съответно какви са плановете за развитие на TBI Bank в Гърция на физическо и дигитално ниво?

TBI Bank навлиза в Гърция с phygital предложение, което означава, че крайните клиенти ще могат да ни намерят по три начина - директно онлайн, чрез онлайн търговци и на физическите локации на нашите партньори. Вярваме, че с нашето подобрено клиентско преживяване и директни комуникационни канали (уебсайт, чат, видео банкиране, колцентър) нашата целева аудитория ще има пълно банково изживяване, без да е необходимо да посещава физически офис на банката. За разлика от напълно дигиталните нео банки, TBI винаги ще има специално посветен колега, който да обслужва нуждите на нашите търговци и клиенти, ако е необходимо, и за тази цел ще започнем със значителен екип от бизнес организатори още от самото начало.

 

Има ли достатъчно „място” за нова банка в Гърция?

Банкирането в световен мащаб, както и в Гърция, се трансформира с много бързи темпове, като уместността, технологиите, бързината и новите решения са в основата на това, което предлагат финтех компаниите. Виждали сме на много пазари такива модели на съвместно съществуване между challengers и традиционни банки и това, което е важно да се има предвид, е фокусът, ресурсите и стремежът към високи постижения върху специфични клиентски изживявания, продукти и решения, които финтех технологиите предлагат срещу разделянето на ресурсите които традиционните банки трябва да разпределят, за да обслужват техния универсален модел, обхващащ от заеми до разплащателни сметки и всичко между тях. Така че в това отношение вярвам, че гръцкият пазар се нуждае от повече възможности за посрещане на нарастващото търсене на потребителите, които могат да бъдат по-добре адресирани от специализиран доставчик и в крайна сметка - конкуренцията винаги е от полза за клиента.

 

И защо някой би предпочел TBI пред традиционна финансова институция?

Може да сме нов участник на гръцкия пазар, но TBI Bank, както споменах по-рано, вече е постигнала значителен размер както по отношение на търговски партньори и потребители, така и поради изключително интензивната конкуренция от местни, както и от западноевропейски банки, специализирани компании за потребителско финансиране и финтехове на основните пазари, където оперираме. Това, което подхрани нашия растеж, е фактът, че ние проектираме решения за нашите клиенти, били те бизнеси или физически лица и цялото ни фирмено мислене се основава на тези принципи. Ние не предполагаме, че трябва да разработим няколко хиляди действия и решения в нашето мобилно приложение и след това да чакаме клиентите да дойдат и да търсят това, от което се нуждаят, вместо това вярваме, че в ежедневния живот възникват предизвикателства и нужди и TBI може да се обърне към тях бързо, прозрачно, дигитално и разбира се персонализирано. Накратко, ние искаме да бъдем там където и когато клиентът има нужда от нас.

 

Завръщате се на гръцкия банков пазар след много години. Как взехте това решение и какво се промени междувременно?

Поради близостта на нашите пазари и предишните ми роли, винаги съм поддържал връзка с развитието на гръцкия пазар, включително финансовия. И въпреки че гръцките банки се оттеглиха от Югоизточна Европа през последните години, много други компании останаха и дори разшириха с голям успех операциите си в региона и TBI Bank си сътрудничи с много от тях. В същото време търговците на дребно от региона създават физически и онлайн операции в Гърция, тъй като общите икономически настроения и възможности са се подобрили значително. Това, съчетано с темповете на дигитализация в държавните институции и сектора на търговията на дребно, е впечатляващо, което прави навлизането на TBI Bank и моето завръщане много гладко и съм много нетърпелив да започнем нашите операции през следващите няколко месеца.

Контакти

Център за обслужване на клиенти
0700 17 571 / *8242

Работно време:
Понеделник - Петък | 08:00 - 20:00 

Събота - Неделя | 10:00 - 18:00 

 

Офис мрежа

Централен офис

1421 София, България,
ул. Димитър Хаджикоцев 52-54

Искаш ли да плащаш кредита си бързо и без такси?
Изтегли приложението TBI Bank App и се възползвай от услугите ни когато и от където пожелаеш.