Надежда Коцинова за "Стандарт": Водим се от променящите се нужди на нашите клиенти

10.01.2022    Share +

Надежда Коцинова за

Като банка с поглед към бъдещето и финтех начин на мислене, осигуряването на алтернативни методи за разплащане винаги е било основен фокус за нас. 2021 беше особено успешна, защото въведохме инвоативни продукти, които разчитат на данни, за да помогнат както на клиентите ни, така и на нашите партньори. Надежда Коцинова, Ръководител търговски партньорства, разговаря със "Стандарт" за това как финансови инструменти като „Купи сега, плати по-късно“ трансформират пазаруването и сподели мнението си за бъдещето на финансирането. Вижте сами:

 

- Кой е най-важният фактор за дигиталната трансформация на вашата банка?

- Ние сме гъвкави, смели и се целим високо. Това е част и от нашата финтех култура и начин на мислене, както и от ценностите, които целият ни екип споделя. Следим последните тенденции на световните пазари, проучваме нагласите и нуждите на нашите клиенти и базираме решенията си на проучвания и данни. По този начин се утвърждаваме като надежден партньор, който осигурява сигурни финансови продукти и решения. Нашата трансформация в посока дигитализация започна още през 2016 г. Благодарение на новите канали, иновативните подходи и онлайн решенията, успяхме да осигурим повече удобство, бързина и безопасност на клиентите си. Освен дигитални решения за крайния потребител, в последната година екипът ни постави голям фокус и върху предоставянето на такива за нашите партньори. Важно е да отбележим, че в модела ни на работа се базира както върху това да отговаряме на нуждите на клиентите, така и да помагаме на нашите партньори да увеличат своите продажби.

 

- Как изглежда успешната формула за колаборация между една банка, нейните партньори и крайните клиенти?

- От една страна, нашата роля е да помагаме на клиентите да се сдобият с желани от тях покупки и да платят на малки и удобни вноски без да утежняват месечния си бюджет. От друга страна, като осигуряваме инструмент за по-достъпно финансиране на клиентите, съдействаме и на търговците да реализират повече продажби като достигат повече клиенти и намалят с минимум 25% незавършените поръчки. За нас тайната се крие именно в този синхрон – да разработваш иновативни решения, които отговарят на нуждите и на двете страни.

 

- Какви онлайн решения предложихте на вашите партньори и клиенти през изминалата година?

- Клиентите ни търсят и разпознават във всички индустрии - както офлайн така и онлайн. Нашият фокус винаги е бил съсредоточен върху клиента, неговото потребителско изживяване и намирането на решения за конкретните му нужди. През 2021 г. станахме първата банка в България, която предлага решението „Купи сега, плати по-късно“, което вече имплементираха редица онлайн търговци. Чрез този продукт даваме възможност на клиентите да закупят желаната от тях стока на четири равни вноски без да им бъде начислена каквато и да е такса или лихва. Друг продукт, който представихме на пазара е Cash Online –  решение за изцяло онлайн кредитиране, което набира все по-голяма  скорост. Тази година представихме и нашия търговски портал – онлайн платформа, чрез която в защитена среда партньорите ни от различни индустрии попълват своите искания за финансиране на стоки, получават информация за статуса на заявката в реално време и имат достъп до полезни статистики, които им помагат да увеличат клиентската си база.

 

- Имат ли бъдеще алтернативните разплащателни методи у нас? Какви тенденции наблюдавате?

- Ние сме финтех банка с phygital подход (комбинация от дигитални и физически канали), но същевременно регулирана институция, носеща сигурност и стабилност на нашите клиенти. Като лидери в сегмента на алтернативните разплащания в България, можем смело да заявим, че бъдещето е точно в такъв тип решения, осигуряващи несравнимо потребителско преживяване и променя нагласите за пазаруването. Това, което проследяваме като тенденция е, че възможностите за покупки на части и адаптираните към клиентите предложения са ключови за тяхната удовлетвореност, както и за увеличаването на продажбите. Също така смятаме, че през следващите години ще се усети още по-силно нуждата от комбинация между физически и дигитални канали, както и разнообразието от платежни инструменти.

 

- С какво „Купи сега, плати по-късно“ се различава от останалите решения за финансиране?

- Предимствата на този алтернативен начин за разплащане както за клиентите, така и за търговците са значителни. За разлика от останалите решения за финансиране, „Купи сега, плати по-късно“ дава възможност на потребителя да закупи желаната стока без никакво оскъпяване, а целият процес се извършва напълно онлайн и то без необходимост от излишна документация, което го прави и по-удобен. От страна на търговците, това решение им дава възможност за добавяне на привлекателен метод за разплащане, с висок процент на одобрение, което води до ръст на продажбите и по-голяма лоялност на клиентите. Според световните тенденции и проучвания 50% от търговците, които използват „Купи сега, плати по-късно“ отчитат 40% увеличаване на средната стойност на „пазарската кошница“, както и 10% ръст на клиентите. Също така 60% от търговците отчитат 30% ръст в клиентите, които правят повече от една поръчка.

 

- С какво изпращате 2021 и как ще посрещнете 2022?

- 2021 г. беше много динамична и успешна година за нас. Горди сме, че предоставихме още повече иновативни решения както за клиентите, така и за партньорите си. Ще посрещнем 2022 г. с ясни планове за още нови решения за подобрено клиентско преживяване при алтернативните методи за плащане.

 

Контакти

Център за обслужване на клиенти
0700 17 571 / *8242

Работно време:
Понеделник - Петък | 08:00 - 20:00 

Събота - Неделя | 10:00 - 18:00 

 

Офис мрежа

Централен офис

1421 София, България,
ул. Димитър Хаджикоцев 52-54

Искаш ли да плащаш кредита си бързо и без такси?
Изтегли приложението TBI Bank App и се възползвай от услугите ни когато и от където пожелаеш.