Нови стандарти за сигурност в онлайн пазаруването: ето как се отразяват върху вас

16.07.2019    Share +

Нови стандарти за сигурност в онлайн пазаруването: ето как се отразяват върху вас

Спомняте ли си за втората директива за платежни услуги (PSD2), за която ви разказахме през март? Вероятно не. Така си и мислехме! Правните директиви, издадени от Комитета за Финансово регулиране на Европейската Комисия,  не водят до вълнение и не са особено запомнящи се. Но в рамките на хилядите страници, които нашите адвокати трябва да прочетат и разберат, има няколко неща, които са важни за вас, нашите скъпи клиенти.

Ето за какво става дума. Знаете, че понякога, когато пазарувате онлайн (билети, храна, обувки, каквото и да е), получавате SMS код, който трябва да напишете, за да премине плащането ви. Да, всички сме се сблъсквали с това. Но ключовата дума тук е понякога.

Считано от 14 септември, всички покупки, които правите с кредитна карта или дебитна карта, ще задействат този SMS-код. Но има и една допълнителна стъпка, която наистина ще направи безопасността гарантирана. В допълнение към еднократния SMS-код, който ще получавате при всяка транзакция, ще трябва да потвърдите транзакцията си с биометричния си идентификатор (идентификационен код за пръстови отпечатъци, ID на ретината и т.н.). Ако нямате смарт телефон или смартфонът ви не е достатъчно умен, за да поддържа биометрична идентификация, не се тревожете! Можете също да използвате статична парола, която ще ви предоставим. Статична парола? Тя остава една и съща и може да я ползвате при всяка транзакция.

Защо е всичко това? Краткият отговор е: сигурност, сигурност, сигурност. Новите стандарти за сигурност, известни като SCA (Strong Customer Authentication), искат да гарантират, че освен номера на кредитната ви карта, трябва да предоставите и информация, която само вие можете да знаете. Такава е SMS кода, който получавате на личния си телефон. От 14 септември също така трябва да предоставите информация, която само вие притежавате. Такива са биометричният ви идентификатор или статичната парола, която ще получите от нас.

Така, да обобщим. Когато пазарувате онлайн, понякога получавате SMS с код за потвърждение, за да потвърдите транзакцията си. От 14 септември винаги ще получавате код за потвърждение, когато плащате онлайн. За да потвърдите транзакцията си, ще ви е необходимо още нещо: биометричния ви идентификатор (за потребителите на смартфони) или статична парола. Целта е онлайн пазаруването да стане по-безопасно и по-сигурно.

Когато датата наближи, ще ви напомним. Освен това ще споделим още няколко подробности. Така че, останете на линия!

Контакти

Център за обслужване на клиенти
0700 17 571 / *8242

Работно време:
Понеделник - Петък | 08:00 - 20:00 

Събота - Неделя | 10:00 - 18:00 

 

Офис мрежа

Централен офис

1421 София, България,
ул. Димитър Хаджикоцев 52-54