Q1 2021 Wrap-Up

16.04.2021    Share +

Q1 2021 Wrap-Up

Здравейте Wrap-Up читатели,

Времето лети – преди година пандемията доведе до сериозна бизнес трансформация. За нас в TBI това означаваше промяна в начина ни на работа, в иновациите, които предлагаме, в обслужването на клиентите ни, в разработването на продукти и услуги. Не, че преди това не работихме постоянно над усъвършенстването си, но през последните 12 месеца този процес бе ускорен значително.

Това прави задачата за написването на нашия Wrap-Up още по-предизвикателна – да обобщим всички скорошни идеи и постижения на екипа ни. И все пак – надяваме се, че за вас, нашите читатели, е дори още по-интересно да надникнете зад кулисите на нашия бизнес.

А сега, предлагаме ви да отделите няколко минути от времето си, за да ви споделим какви бяха нашите първи три месеца на 2021 накратко. За разлика от парламентарните преговори в България, обещаваме да сме прозрачни и честни – както винаги сме били.

 

TBI Bank Wrap-Up Q1
 

Какво постигнахме

Labas, Литва!

Спомняте ли си, когато в последното издание на нашия Wrap-Up, споменахме, че планираме да навлезем на поне още един нов европейски пазар през тази година? Е, първият е налице – Литва, ето ни! От месец март предлагаме дигитални предложения за кредитни услуги без да отваряме физически офис в страната. Всъщност, кредитното ни портфолио в Литва вече нараства. В средно-дългосрочен план тази стъпка ще ни даде възможност да разнообразим дейностите си по отношение на кредитния риск и да намалим нивото на концентрация. Също така ще спомогне за увеличаване на дигиталния ни отпечатък и да затвърдим позицията си на международен доствчик на банкови услуги. Литва е седмият пазар за нас. Отвъд страните, в които главно оперираме – България и Румъния, също така имаме дейности в Германия, Швеция, Дания и Полша. Какво следва? Ами, работим върху няколко други възможности, но засега трябва да запазим още малко мълчание.

 

По-бърз onboarding на клиенти

Често чувате термина Kaizen или постоянен стремеж за подобрение от нас. Нека ви споделим историята за партньорството ни с Onfido - глобален доставчик на верификация на идентичността, за да ви покажем Kaizen в действие. От няколко години насам имаме много лесен и надежден процес за удостоверяване на нашите нови клиенти, който създадохме и поддържахме вътрешно. Но след това открихме Onfido! Бързо забелязахме какви предимства ще донесе партньорството ни с тази компания за нашите клиенти. Сега можем да ги регистрираме в напълно дигитална среда като процесът за това е с 80% по-бърз от преди. В допълнение, това също така ни помогна да намалим разхода за регистрация на нов клиент с 66%. Накратко: ситуацията е печеливша за всички – за нас, за клиентите, и за нашия Kaizen начин на работа.

 

Екосистема от партньори

След като споменахме Onfido, не можем да пропуснем имената на няколко други иновативни компании, с които започнахме да работим през последните няколко месеца. Нека започнем с GombaShop, водеща компания за предоставяне на дигитални решения за електронна търговия в България. Всичките 1800 търговци, които ползват тяхната платформа, вече могат да интегрират решението за финансиране TBI Pay. Отново в България – наскоро регистрирахме 100 нови търговци на автомобили, за да могат общите ни клиенти да се възползват от кредитиране на мястото на покупката. Нашият екип за бизнес банкиране в Румъния започна да работи с NETOPIA Payments, най-популярния онлайн payment processor в страната. Чрез това партньорство малките и средни търговци могат да финансират новите си бизнес проекти в рамките на 24 часа. Не на последно място ви представяме и нашата колаборация с Instant Factoring – първата компания за онлайн факториране в Румъния. Клиентите ни вече могат да превърнат своите несъбираеми вземания в кеш по бърз и прозрачен начин с TBI Bank. Всички тези партньорства са само върхът на айсберга. Все повече и повече търговци-партньори се присъединяват към TBI Pay всеки ден и екипът ни неуморно работи за откриването на нови скъпоценни камъни – компании, които ни правят легендарни!

 

Да поставим „d“ във phygital

През последните години ние в TBI Bank разработихме уникален модел на операции, свързващ силна мрежа от физически локации с разнообразие от дигитални канали. Наричаме я phygital. И все пак крайната ни цел е да достигнем момент, в който клиентите ни ще забравят за физическите офиси веднъж завинаги. В тази връзка се появи и човекът, който да постави „d“ във phygital – нашият нов Старши вицепрезидент „Онлайн лично кредитиране“ – Павелс Гилодо. Успешната му кариера включва компании като 4finance, нашата компания-майка, и естонската Bigbank, една от най-успешните банки за дигитално потребителско кредитиране в Централна Европа. Добре дошъл в TBI, Павелс, време е да запретнем ръкави!

 

Разтърсихме онлайн финтех сцената

Много хора го наричат „новото нормално“ начина, по който се провеждат събитията в момента на виртуална сцена. Изглежда сме се приспособили добре към обстоятелствата. Наскоро нашият Питър Барон (за четвърта поредна година) разтърси сцената на Sofia Fintech Summit с fireside chat с Шон О'Кийф от Marqeta, а през февруари участва в онлайн събитието на Fintech Talents, където над 1300 зрители от цяла Европа се включиха, за да видят звездите в банкирането и финтеха като Starlingbank, ING и Santander. (А, освен това Питър бе на корицата на водещото ИТ списание в България – CIO, но това е съвсем друга история.) Също така, наскоро нашият Главен директор „Човешки ресурси“ – Денис Бродски, бе интервюиран от profit.bg, а нашият Ръководител на отдел „Разплащания“ Елмаз Исмаил бе поканена да сподели опита на TBI на международен уебинар на тема „Path to Value for Real-Time Payments” – ще разберете защо в следващите редове. 

 

Къде не се справихме

Искахме да стартираме плащанията в реално време в България, нооо ...

Сигурно някои от вас помнят, а тези от вас, които сте наши клиенти може би вече сте се възползвали от предимствата, които предлагаме като част от SEPA Instant. През януари 2020 станахме първата банка не само в България и Румъния, а в цяла Югоизточна Европа, която внедри системата. Сега всяка еврова сметка в TBI Bank може да получи парични преводи в реално време от други банки в ЕС, които също са част от SEPA Instant. Обаче, ако имаш сметка в лева, незабавните преводи не са възможни. Причината е проста – не е налична инфраструктура, която да направи това възможно. В момента разплащателният оператор в България стартира инициатива, с която да промени това. Както можете да си представите нашият екип „Разплащания“ бе първият, който се впусна в този проект, наречен Blink. Тествахме го и сме готови да предоставим услугата. Ноооо все още не можем да ви я доставим, тъй като очакваме и другите банки да наваксат с технологията. Общо взето – ние можем да правим преводите, но няма кой да ги получи незабавно от другата страна. Все пак, огромни поздравления на нашия екип „Разплащания“, който за пореден път е крачка пред останалите. Ще ви държим в течение какво се случва с този проект.

 

Нашите планове

Очите ни са широко отворени

Преди година, когато пандемията разтърси света, се опитахме бързо да се адаптираме към новите правила на играта. Но не забравихме, че такива турбулентни обстоятелства всъщност могат да дадат поле за нови бизнес възможности. Навлизайки на литовския пазар, направихме първата крачка в тази посока, но няма да спрем до тук. И нямаме предвид само стъпването на нови пазари – държим очите си широко отворени и се оглеждаме за потенциални бизнес партньорства или пък придобивания, които да ни помогнат да растем и да доставяме на клиентите по-широк спектър от продукти и услуги. Надяваме се, че следващият път ще имаме още нещо интересно за споделяне 

Контакти

Център за обслужване на клиенти
0700 17 571 / *8242

Работно време:
Понеделник - Петък | 08:00 - 20:00 

Събота - Неделя | 10:00 - 18:00 

 

Офис мрежа

Централен офис

1421 София, България,
ул. Димитър Хаджикоцев 52-54

Искаш ли да плащаш кредита си бързо и без такси?
Изтегли приложението TBI Bank App и се възползвай от услугите ни когато и от където пожелаеш.