TBI Bank Wrap-Up

15.10.2020    Share +

TBI Bank Wrap-Up

Здравейте, любимият ни Wrap-Up е тук. Лятото беше малко странно, нали? Първо нямахме планове, след това започнахме да планираме всичко краткосрочно, после всички планове се промениха, но в крайна сметка ... ами, беше както забавно, така и предизвикателно. Е, вероятно не толкова забавно и предизвикателно колкото за Стефан Иванов и 17-годишният му син Максим, които прекосиха Атлантическия океан в ръчно изработена лодка.

Обръщайки поглед към лятото ни в професионален план, ние в TBI Bank не се отдадохме на почивка. Знаете какво казват – когато животът ти даде лимони, направи си лимонада. С тази философия, взехме лимоните на новата реалност, овкусихме ги с креативните ни идеи и ги обединихме в нещо страхотно. Ще прочетете повече за този микс в следващите редове. Хайде!

 

TBI Bank Wrap-Up Q3

 

Какво постигнахме

Продължаваме да сме много ефективни и рентабилни

Успехът в бизнеса често се основава на това да можеш да се приспособяваш бързо към всички обстоятелства. През април ние в TBI Bank, пренастроихме стратегията и финансовите си очаквания и допълнително разработихме анти-Covid план за действие. Планът се базира на четири основни стълба: оптимизация на разходите, управление на ликвидността и още по-важното – осигуряване на безопасна среда както за нашите служители, така и за нашите клиенти. И какви резултати постигнахме? Представянето ни в първата половина на 2020 надхвърли променените ни очаквания. Нетната ни печалба достигна 8.2 милиона евро, което е със само 16% по-малко отколкото през същия период  на 2019 – годината преди кризата, в която постигнахме рекордно висока печалба. Поздравления на целия екип за великолепното представяне в тези турбулентни времена!

 

Хибридна стратегическа среща – оказа се, че става

Чувството бе като в добрите стари времена (от миналата година). В края на лятото екипът ни се събра за традиционната си стратегическа сесия. Всички устройства бяха оставени настрана и прекарахме деня в разпалена дискусия за бъдещи проекти. Вдъхновението, идеите, смехът са винаги са част от процеса, но този път имаше една голяма разлика: част от колегите се присъединиха онлайн. Проработи. Измислихме купища нови неща – phygital продукти и услуги за допълнително удобство на клиентите ни. Нямаме търпение да ви разкажем повече – очаквайте повече информация.

 

Изплащаш това, което си взел

А, и говорейки за такива продукти, ето един – клиентите ни в България могат да вземат кредит от нас както обикновено, но ако променят плановете си – няма проблем – могат да ни върнат толкова колкото са взели в рамките на 30 дни. Без да заплащат никакви лихви и такси! Това е приобщаването, за което ви разказваме от известно време. И тъй като искаме повече хора да знаят за офертата, посветихме новата ни телевизионна реклама на нея. Кампанията разказва историята за това как TBI Bank помага на всеки пети българин и винаги дава възможност на клиентите си да опитат нещо ново без да чувстват каквато и да е несигурност. Казахме твърде много, всъщност – вижте рекламата. Ние я харесваме, надяваме се вие също.

 

Учим се от най-добрите – и те се учат от нас

Няколко пъти сме споменавали, че на стените в централните ни офиси в София и Букурещ има много вдъхновяващи цитати. Един от тях е „Идеята е нищо без изпълнение“. Затова и винаги сме отворени да споделим своето ноу-хау по същия начин, по който самите ние следим пазара за вдъхновение. Една от компаниите, които обожаваме да следим е компанията-еднорог за издаване на разплащателни карти – Marqeta (тази пролет бе оценена на 4.4 милиарда долара). Така че бяхме много развълнувани като ни поканиха да участваме в техния white paper - “Lending 3.0: Building a Better World for Lenders and Borrowers”, подготвен за LendIt Fintech, финтех събитието на годината в Щатите. Можете да прочетете целия пейпър тук, а това са размишленията на Питър Барон относно последните тенденции в кредитирането.

 

Екипът ни продължава да се адаптира към „новото нормално“

Управлението на хора никога не е било лесна задача – изисква специфични умения, лидерство, емпатия и много други качества. В момента предизвикателството е още по-голямо, тъй като понякога екипите трябва да бъдат ръководени от разстояние. Наричат го „новото нормално“. За да подготвим мениджърите ни да работят по този начин, нашият HR екип започна онлайн обучения под името „Управление на отдалечени екипи“. Това даде възможност на близо 200 мениджъри да се научат как да ръководят екипите си към успех в тази безпрецедентна реалност, в която живеем. Сигурни сме, че това вече се отразява на ангажираността на екипа ни, както и на качестовото на услугите ни.

 

Как да превърнеш състезание по продажби в дарителска кампания

В началото, когато казахме, че животът ни е дал лимони, със сигурност осъзнаваме, че има много хора, на които животът е дал много по-кисели лимони от нашите. Всяка година екипът ни в Румъния провежда състезание сред нашите партньори в автомобилния сектор. Правилата са лесни – който продаде повече чрез TBIPay, получава финансов бонус. Тази година, заедно с победителите, решихме да дарим този бонус и още повече – нашите партньори удвоиха сумата. Накрая избрахме 6 приемни дома в Румъния и им осигурихме финансова подкрепа, както и продукти и дрехи, в зависимост от техните нужди. Това е най-малкото, което можем да направим в тези безпрецендетни времена, когато непривилегированите страдат най-много.

 

Къде се провалихме

Не успяхме да организираме подобаващи тиймбилдинги тази година

Знаете, че екипът ни е голям – TBI Bank има близо 1500 служители в България, Румъния, Украйна, както и редица колеги и партньори, работещи по целия свят. Това е причината да не правим голям тиймбилдинг за всички ни (всъщност сме мислили да наемем цял плаж и да поканим всеки колега да дойде със своята кърпа, но това все още е само идея). Затова се делим на по-малки групи и дори провеждаме състезания за това тиймбилбингът на кой екип е по-готин. Ами, тази година си мислехме за начин да ги направим безопасни и комфортни за всички, но наистина не успяхме да намерим такъв. Така че не успяхме да направим подобаващи тиймбилдинги. Коледното ни парти също е под риск. Обикновено по това време на годината имаме план за това какво бихме искали да направим – засега, обаче, не се чува „Jingle bells“ по коридорите ни.

 

Нашите планове

Здравей, биометрична идентификация

Има много начини да разпознаеш човек в реалния живот. Онлайн обаче е трудно, a компании като нашата трябва да бъдат особено внимателни, когато става на въпрос за идентификация на клиентите. Засега дигиталното ни кредитиране разчита на идентификация с видео на живо. Но до края на годината планираме да лансираме биометрична идентификация, която ще направи процеса по кредитиране още по-лек и още веднъж ще докаже нашата концепция за използване на иновативна технология за улесняване на живота на клиентите ни. Защото, в края на деня, тяхното удобство и удовлетворение са това, което наистина има значение за нас.

---

И накрая, скъпи читатели, разбираме, че в предстоящите месеци може да се изправим пред нови предизвикателства, породени от пандемията. Екипът ни би искал още веднъж да ви увери, че работим много усилено за осигруряване на безопасността на всички – нашите клиенти, хилядите ни служители, семействата ни и близките ни, както и общностите ни.

 

 

Контакти

Център за обслужване на клиенти
0700 17 571 / *8242

Работно време:
Понеделник - Петък | 08:00 - 20:00 

Събота - Неделя | 10:00 - 18:00 

 

Офис мрежа

Централен офис

1421 София, България,
ул. Димитър Хаджикоцев 52-54