Годината накратко

27.12.2019    Share +

Годината накратко

В това специално време от годината искаме да кажем огромно благодаря за подкрепата през последните 12 месеца на нашите клиенти, партньори и приятели. Също така е време да намекнем, че през 2020 г. ще се случат много големи неща. Но нека първо започнем със споделянето на някои от акцентите за нас през 2019 г. Защото, да, ние сме малко по-различна банка, но все пак се чувстваме длъжни да споделим задължителното клише – най-важните неща, които постигнахме тази година.

 

Годината накратко

 

Какво постигнахме

Да поговорим за бизнес и банани

Добре, нека да направим плодов тест на банковата индустрия - чухме, че когато финансовите неприятности в Deutsche Bank започнали, първото нещо, което е трябвало да бъде съкратено, са били безплатните банани за служителите. Каква е връзката с нас ли? Ами, TBI Bank предоставя ябълки за екипа от 2017 г. – а през 2019 г. последваха круши, банани и мандарини. В случай, че не схващаш намека, ние оставаме сред най-печелившите банки не само в България, но и в цяла Югоизточна Европа! Все още е твърде рано да се каже, тъй като цифрите трябва да бъдат проверявани, финализирани и одитирани, но изглежда, че 2019 г. може би ще бъде най-успешната година в историята на TBI Bank по отношение на рентабилността. За това допринесоха нашите екипи бизнес банкиране и банкиране на дребно, нашата „команда“ финансиране, както и всички други функции от маркетинг до оперативни дейности в България и Румъния. Браво, момчета и момичета! Но какви са точните цифри? Дай ни малко време, съвсем скоро ще ги разбереш ;)

 

Да поговорим за клиенти

Ако четеш Месецът накратко, знаеш, че правим всичко възможно, за да докажем, че сме организация, поставяща клиентите в центъра на своята дейност. TBI Bank е phygital (да, въведохме тази дума) кредитор и това е моментът да споделим колко сме горди, че сме обслужили почти 2 милиона уникални клиента на двата ни основни пазара. През 2019 г. достигнахме нови рекорди: повече от 1 милион заявления за кредит в България и Румъния и близо 500 хил. подписани договори ни нареждат сред кредитните шампиони на Балканите. С разширяването на нашите дигитални възможности през 2020 г. сме сигурни, че тези цифри няма да спрат да растат.

 

Да поговорим за дигитализация

2019 г. беше поредната година, в която продължихме напред в стремежа си да изградим дигиталната банка от следващо поколение. Беше даден старт на много иновации като процеси в банката и нямаме търпение те да станат видими. Говорим за платформи, които ще направят нашите решения за търговци и крайни клиенти много по-удобни и напълно онлайн. Нашето мобилно приложение беше в центъра на нашите усилия. Много скоро ще научиш повече за него ;)

 

Тоooлкова много партньори

В бизнеса не можеш да постигнеш нищо ако нямаш силни партньори на своя страна. За щастие, нашите са невероятни. Започвайки с PayU, eMag, Technomarket, Technopolis, Zora, Altex, Studio Moderna и другите ни почти 7.000 партньори, които работят с нас в сферата на стоковото кредитиране. Множество други компании подкрепят нашите дейности – благодарим на всички тези лидери в индустрията, че са с нас: Новият ни застрахователен партньор в България BNP Paribas Cardif, нашите партньори за вземане на решения в областта на риска Provenir, FintechOS и Softelligence, които изграждат нашата ИТ-инфраструктура, новата ни креативна агенция Tribal Worldwide Sofia, нашите гурута за данни INDEAVR, консултантската ни агенция за креативна стратегия Co., нашето финтех вдъхновение Paynetics, нашите търговски партньори Extra Loyalty Solutions, нашия хъб за таланти Телерик Академия. Ще се нуждаем от вас и магията ви и през 2020 г., това е сигурно.

 

Мамо, видя ли прасето-еднорог?

През последните години от време на време нашите майки ни питаха каква точно е тази банка, в която работим. Така че специално за тях (добре, и за да популяризираме нашите спестовни решения), през 2019 г. стартирахме първата телевизионна кампания на TBI Bank. Искахме да покажем на клиентите си, че сме банка, на която те могат да доверят своите депозити и да повдигнем въпроса как хората спестяват, колко добре информирани са по темата и разглеждат ли всички опции, които са на пазара. Също, че сме малко по-различни в нашия подход към банкирането, тъй като наистина се считаме за по-близки до финтех стартъп, отколкото до традиционна банка. Ето защо в кампанията използвахме огромно прасенце-касичка превърнато в еднорог. Видеото е страхотно (защо просто не си го пуснеш), а нашите майки ни се обадиха да ни споделят, че „прасето-еднорог е тоooлкова сладко“.

 

По-ангажирани сме да поддържаме връзка с теб

Нашите клиенти знаят, че могат да разчитат на нас, всеки ден, по всяко време. Доста от тях се свързват с TBI Bank по телефона и се радваме, че през 2019 г. нашият Център за обслужване на клиенти е като нов - той вече предлага пълнo обслужване и по-бързи отговори на най-високо ниво. Наскоро нашите колеги от Центъра започнаха и работа с нова система - VCC (Virtual Call Center). В бъдеще ще стартираме нови frontend-платформи за по-лесно и бързо обслужване на клиенти и партньори.

 

Награди, награди, награди

Ако ти е писнало от това да се хвалим сами, ще трябва да ни изтърпиш още малко, защото сме длъжни да споменем, че бяхме признати и от множество външни организации. Наскоро EY и вестник Капитал класираха нашия финансов директор сред най-добрите в България. Отдел „Операции” получи не една, а две награди. Същото се отнася и за отдел „Корпоративни комуникации” на TBI Bank - както Българската асоциация на ПР агенциите (BAPRA), така и Българското дружество за връзки с обществеността казаха, че сме един от най-добрите в PR индустрията. 

 

Сподели любовта за LinkedIn!

Считаме LinkedIn за един от основните канали за общуване с теб. Затова си поставихме за цел да те ангажираме с повече и различно съдържание – изобилие от видеа, информация за това, което правим, материал „зад кулисите” (е, комбинирани с корпоративното бла-бла, трябва да признаем това). Радваме се да видим и плодовете на труда си. За една година не само последователите ни нараснаха със 140% (никоя друга българска банка не можеше дори да си помисли да достигне до тази цел), но в края на 2019 г. се случи нещо важно: събрахме над 2.000 последователи. Ти не сред тях? Много пропускаш. Поправи се сега!

 

Толкова освежени, толкова удобни

Всеки път, когато споменем думата дигитален, възниква въпросът: какво правим за клиентите, които не са толкова технологични? Трябва да подчертаем, че положихме много усилия, за да обслужваме по-добре и онези хора, които все още предпочитат да дойдат във физически клон. През 2019 г. реновирахме много от нашите български офиси и им придадохме свеж вид, вдъхновен от новата ни визуална идентичност. Отворихме и нови офиси в по-малките градове, за да улесним живота на нашите клиенти. Процесът е в ход и в Румъния. Всъщност през декември 2019 г. открихме 2 нови клона там, а повече от 20 други ще се появяват през 2020 г. Нямаме търпение да разкажем повече за тях!

 

Къде се провалихме

Ако кажем, че през 2019 г. сме били безпогрешни, това би било прекалено силно изказване. Например, провери AppStore или Google Play. Приложение на TBI Bank? Не, няма такова животно. Опитваме се да го направим толкова перфектно, че пропуснахме няколко срока. Ще види бял свят съвсем скоро, обещаваме. Други проекти също се забавиха, загубихме няколко битки, някои хора не можеха да се справят с темповете и предизвикателствата в нашата организация... Но важното е, че ние никога не спираме да работим за подобряване на финансовите услуги, които предлагаме на нашите клиенти. А това е най-важното, нали?

 

Нашите планове

В отдел „Корпоративни комуникации“ се опитваме да си наврем носовете в много неща, непрекъснато разговаряме с колегите си, но не можем да твърдим, че знаем всичко за TBI Bank. И така, решихме да улесним процеса и този път помолихме нашия изпълнителен директор Питър Барон за кратко обобщение на плановете ни за 2020 г. Той беше зает с неща, за които често не сме компетентни (сигурни сме, че чухме думите „глобална доминация“ от заседателната зала), но успяхме да го завлечем в нашия офис за малко предколедно празненство и кратък разговор. Той ни каза: „2019 г. беше фантастична, защото израснахме на толкова много нива. Но през 2020 г. ще се развихрим: Като начало нашето мобилно приложение ще бъде активно съвсем скоро. Нашите търговски партньори ще виждат все повече и повече индивидуални услуги, насочени към тях, но но най-важното е, че клиентите ни на дребно ще застанат в центъра на една постоянно развиваща се дигитална TBI вселена. О, и вероятно ще навлезем на нови пазари на ЕС.“

 

Преди да ти пожелаем весели празници, ето някои новини. Тъй като през 2020 г. отдел „Корпоративни комуникации“ ще се съсредоточи върху нови формати и проекти, Месецът накратко ще се публикува тримесечно. Не пускай сълза - той ще бъде точно толкова забавен, информативен и готин, колкото си свикнал.

ОК, честити празници, забавлявай се и остани с нас!

 

Контакти

Център за обслужване на клиенти
0700 17 571 / *8242

Работно време:
Понеделник - Петък | 08:00 - 20:00 

Събота - Неделя | 10:00 - 18:00 

 

Офис мрежа

Централен офис

1421 София, България,
ул. Димитър Хаджикоцев 52-54